• Формування компетентності учнів, тобто їхньої здатності мобілізувати знання в реальній життєвій ситуації, - найактуальніша проблема сучасної школи.
• Компетентнісний підхід покликаний подолати прірву між освітою та вимогами життя. То який він, компетентний випускник?
• Компетентний випускник школи – це:
1. Особа, що поважає себе, усвідомлює свою цінність і визнає цінність іншої особи.
• Громадянин суспільства, країни, миру, який володіє високою політичною й демократичною культурою.
• Людина, яка має рівень освіти.
• Сім’янин, що є водночас розумним чоловіком, дружиною, батьком, матір’ю, сином або дочкою.
• Людина, вільна у виборі думки, релігії, способу життя.
• Особа, загальна культура якої передбачає високий рівень фізичної культури та потребу в здоровому способі життя.
• Компетентний випускник школи має: ціннісний потенціал, пізнавальний потенціал, творчий потенціал, комунікативний, художній.
• Компетентний випускник школи: засвоїв програми з усіх предметів шкільного навчального плану; оволодів щонайменше однією іноземною мовою на базовому рівні; оволодів основами комп’ютерної грамотності; уміє швидко “вбудовуватися” в систему соціально – економічних відносин; знає свої цивільні права та вміє їх реалізовувати.
• Компетентний випускник школи – це: творча, практична, вільна, гуманна, духовна особистість.
• Компетентний випускник школи: усвідомлю різноманітність життєвих цінностей (свободи, співпраці, шанування іншої людини), власну самоцінність; уміє здійснювати вибір, жити і працювати в різновіковому колективі; здатний планувати своє життя відповідно до цілей та ухвалювати рішення; має життєвий досвід діяльності в групі; під керівництвом, самостійно, в парі, з книжкою, з документами. З приладами, комп’ютерами.
• Компетентний випускник школи прагне виховувати в собі:
1. Духовність: розуміння ролі та значення релігії в житті суспільства і людини; ставлення до святинь Вітчизни.
2. Ціннісні орієнтації: патріотизм; ставлення до праці, власності та професії; готовність до сімейного життя; ставлення до природи і здоров’я; естетичні цінності та художнє освоєння світу; етична культура; правова і політична культура; вольові риси.
Write a comment