Технології управлінської діяльності в професійному становленні педагога
Молодий спеціаліст стає хорошим учителем,
перш за все, завдяки обстановці творчої праці
педагогічного й учнівського колективів.
В. О. Сухомлинський
Тому завдання школи — докласти максимум зусиль до виховання в молодого вчителя досвідченого педагога, який подав би учням приклад самовдосконалення, допоміг би їм знайти власний шлях до храму знань. Вирішальну роль у професійному становленні вчителів-початківців відіграє загальноосвітній навчальний заклад, його педагогічний та учнівський колективи, адміністрація.
Для забезпечення підвищення рівня фахової майстерності педагогів-початківців і вдосконалення їхніх практичних навичок і вмінь у нашій школі створено систему роботи з молодими спеціалістами: у роботі з молодими вчителями задіяні директор школи, заступник директора з навчально-виховної роботи, наставники, методична рада, методичні об'єднання; проводяться методичні оперативки, декади ініціативи та творчості молодих спеціалістів, семінари-практикуми, тренінги, виставки.
Щоб робота була змістовною, цілеспрямованою та ефективною, здійснюємо її на діагностичній основі. Це допомагає чітко спланувати діяльність, визначити рівень професійної майстерності та загальної культури вчителя, а також врахувати його запити, потреби, забезпечити його саморозвиток і самовдосконалення. Складено план роботи «Школи молодого вчителя», вчителя-наставника з підшефним, індивідуальний план стажування молодого спеціаліста з урахуванням його потреб та можливостей, створено ряд пам’яток, рекомендацій, порад для молодих педагогів.
Наставники разом із адміністрацією школи надають кваліфіковану допомогу молодим учителям за такими напрямками:
ефективна та своєчасна допомога в організації навчально-виховного процесу та підвищення фахового рівня відповідно до державного стандарту;
розробка навчально-програмної документації (навчальних планів, програм, поурочних планів);
добір матеріалів із питань удосконалення форм і методів навчання та виховання;
упровадження новітніх інформаційних технологій;
дотримання вимог Закону України «Про мови» (опанування державної мови, виконання орфографічних і стилістичних норм під час оформлення шкільної документації);
організація декади ініціативи та творчості молодих учителів.
Наставники систематично аналізують хід роботи зі своїми підлеглими, вносять необхідні корективи в свою роботу. Проводять для них майстер-класи, відкриті уроки та позакласні заходи, відвідують уроки своїх підшефних, допомагають у підготовці особистих відкритих заходів.
Згідно з річним планом роботи проводяться засідання «Школи молодого вчителя», на яких педагоги-початківці не тільки готують реферати за відповідними темами, а й діляться власним досвідом.
. Одним із завдань методичної роботи в школі є активізація творчих здібностей учнів. Але творчого учня може виховати тільки креативний учитель. Окрім того, креативність закладена в самій суті вчительської професії. Для сучасної методичної роботи також характерні подолання формалізму, надмірної регламентації, категоричності, волюнтаризму («роби тільки так», «треба тільки це»). Наша робота так само виявляється в умінні відкидати застарілі та знаходити нові, більш цікаві методи реалізації вимог часу.
У своїй роботі застосовуємо навчальні семінари, педагогічні читання, круглі столи, педагогічні салони, тренінги тощо з метою підвищення науково-методичного рівня молодого спеціаліста (презентація «Я – молодий учитель», гра-тренінг «Домашні завдання», консультація «В.Сухомлинський - молодому вчителеві: сто корисних порад», брифінг «Психологічне здоров’я як інтегральний показник особистісного розвитку учнів», семінар-практикум «Урок як одна з основних форм навчання та виховання», гра-тренінг «Камертон», семінар-практикум «Технологія аналізу уроку», мозковий штурм «Здоров’язберігаючі технології у школі», методична панорама «Організація навчально-виховного процесу з предмета», дискусія «Фактори, які впливають на рівень навчальних досягнень», тренінг «Що перетворює людей на команду», ділова гра «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу» і т.д.)
Однією з необхідних умов успішного професійного зростання молодого вчителя є цілеспрямована й систематична самоосвіта. Адміністрація створює сприятливі умови для плідної роботи вчителя. Це :
- збільшення вільного часу молодого педагога;
- наявність у розпорядженні вчителів шкільної бібліотеки;
- методичний кабінет.
У нашій школі працює троє молодих спеціалістів, випускників нашого закладу:
Мирошниченко К.А., учитель української мови та літератури, навчається заочно в Херсонському державному університеті на п’ятому курсі на факультеті філології і журналістики, викладає третій рік. Наставник - учитель української мови і літератури, спеціаліст вищої категорії, Кучеренко Л.М.
Працює над темою самоосвіти: Міжпредметні зв’язки при вивченні української мови та літератури. Вивчає досвід роботи Вітченко А.О. м. Луганськ, СШ№5 з
теми: Театрально-творчий розвиток школярів середніх класів у процесі вивчення курсу «Українська література»(5-9 класи)
Свої власні доробки розміщує на персональному сайті, у минулому році брала участь у конкурсі «Перлина
натхнення».
Вихованці Катерини Анатоліївни беруть участь в мовно-літературних конкурсах: «Поетичний вернісаж», Міжнародному конкурсі ім. П. Яцика, Міжнародному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка, конкурсі знавців української мови «Патріот», Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу. Катерина Анатоліївна веде драматичний гурток, який залюбки відвідують її вихованці. З концертною програмою, інсценізаціями виступають на святах у школі, в Будинку культури, на батьківських зборах.
Шрам А.А., учитель історії і правознавства, закінчив Відкритий Міжнародний університет розвитку людини «Україна», юридичний факультет та Запорізький класичний приватний університет, факультет правознавства, навчається заочно в Херсонському державному університеті на другому курсі на факультеті історії, психології та соціології. Працює перший рік.
Наставник – соціальний педагог, учитель світової літератури та етики, спеціаліст першої категорії, Кордис В.М.
Працює над темою самоосвіти: ГРУПОВІ ФОРМИ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ ТА ПРАВОЗНАВСТВА. Вивчає досвід роботи Грицик Т.М. з питання: «Володіння інноваційними технологіями».
Ткаченко О.С., учитель фізичної культури та Захисту Вітчизни, закінчив Відкритий Міжнародний університет розвитку людини «Україна», юридичний факультет та Одеський національний політехнічний університет (кафедра підготовки офіцерів запасу), працює третій рік. Наставник – учитель хімії та основ здоров’я, спеціаліст вищої категорії, Добрянська Т.І.
Працює над темою самоосвіти: Індивідуальний підхід у процесі фізичного виховання. Вивчає досвід роботи Столітенко Є.М. «Виховання в учнів позитивного ставлення до фізичної культури»
Має такі власні досягнення:
кращий гравець змагань з міні-футболу Нововоронцовського ДЮКФП, 2000 р.;
ІІ місце в обласних змаганнях по футболу, 2001 р.;
І місце в обласних змаганнях по футболу, 2002 р.;
І місце в обласних змаганнях по футзалу, 2003р.;
кращий гравець районної Спартакіади школярів з футболу, 2005р.;
І місце у ІІІ Спартакіаді Херсонської області серед підлітків «Юний спартаківець» з дзюдо, вагова категорія 66 кг., 2006 р.;
ІІ місце в першості області з дзюдо серед юнаків, вагова категорія 66 кг., 2007 р.;
ІІІ місце в Міжнародному турнірі по дзюдо на призи Ременюка Олексія Іваровича, вагова категорія до 66 кг., 2007 р.;
І місце у першості обласної ДЮСШ Херсонської обласної ради ФСТ «Спартак» з дзюдо, вікова категорія до 66 кг.,2008 р.
Досягнення вихованців:
Учениця 11 Затуливітер Анна зайняла І місце в районній Спартакіаді учнів загальноосвітніх навчальних закладів у змаганнях з шашок, 2010 р.;
І місце в районній Спартакіаді учнів загальноосвітніх навчальних закладів у змаганнях на призи клубу «Шкіряний м’яч», 2010 р.;
Юнаки 11 класу Коваль В. та Зубатюк А. нагороджені грамотою за відмінне засвоєння матеріалу з курсу «Захист Вітчизни», 2010 р.;
ІІ місце в районному турнірі з футболу, присвяченому Дню фізкультури і спорту, 2011 р.;
ІV місце в районній Спартакіаді учнів загальноосвітніх навчальних закладів у змаганнях на призи клубу «Шкіряний м’яч», 2011 р.;
ІІІ місце в районній Спартакіаді учнів загальноосвітніх навчальних закладів у змаганнях із волейболу, 2011 р.;
ІІІ місце у змаганнях по стрілковому спорту, присвяченому 20-річниці Збройних Сил України, 2011 р.;
Учениця Стовба Ю. зайняла ІІ місце у змаганнях з шашок у районній Спартакіаді учнів загальноосвітніх навчальних закладів, 2011 р.;
ІІ місце в районній Спартакіаді учнів загальноосвітніх навчальних закладів у змаганнях на призи клубу «Шкіряний м’яч», 2012 р.
Олександр Сергійович веде спортивні секції з футболу, волейболу, баскетболу, легкої атлетики; організовує дружні матчі по футболу з командами інших сіл та міст. Нещодавно разом із своїми вихованцями відвідали в Києві матч чемпіонату України з футболу між командами «Динамо» Київ та «Зоря» Луганськ.
Наші молоді спеціалісти: Мирошниченко К.А., Ткаченко О.С., Шрам А.А є членами шкільних методоб’єднань. Вони беруть участь у роботі педрад, семінарів, конференцій, педчитань, де виступають з певних теоретичних питань. Для колег проводять відкритті уроки та позакласні заходи.
Write a comment