Діти-балакуни: особливості розвитку

Всім нам хоч раз в житті доводилося зустрічати дітей, які майже безперервно говорять, — розповідають історії, читають напам’ять вірші, пояснюють те, що відбувається навколо.

Діти з легкістю використовують складні граматичні конструкції, добре запам’ятовують розумні слова, активно ними користуються, але не завжди розуміють сенс сказаного.

Коли дітям-балакунам ставлять діагноз «вербалізм», батьки дивуються: у чому проблема, адже дитина виглядає такою ерудованою.

Вербалізм (з латинського «словесність») — це переважання мовного розвитку над рештою психічних процесів. Він небезпечний саме своєю однобічністю. В майбутньому це може заважати навчанню в школі.

Адже там потрібно не тільки швидко і чітко говорити, але і організовувати свої дії, мислити логічно.

Такий перекос в розвитку частково створюють самі батьки, які з раннього дитинства посилено розвивають вербальну сферу: читають малюкові багато віршів, рано навчають писати і читати.

Розвиток логічного, абстрактного мислення при цьому залишається на задньому плані. Перераховуючи місяці, читаючи вірші і навіть поеми, діти не можуть відповісти на просте питання, наприклад: у яку пору року дозріває урожай?

Ліпіть і малюйте!

Діти-балакуни дуже ерудовані, у них хороша пам’ять, але недостатньо розвинені сприйняття і мислення. Для малюків привичніше спілкуватися з дорослими, а ось з однолітками спілкування дається важче.

Таким дітям нудно працювати за зразком, виконувати одноманітні дії.

Самооцінка балакуна достатньо висока, як високі і завищені оцінки дорослих його здібностей. Діти прагнуть заслужити похвалу дорослих: жваво говорять і швидко відповідають на будь-яке питання, читають вірші. Але вербаліст не стільки діє, скільки демонструє свої здібності дорослим.

У першому класі діти-балакуни, як правило, бувають успішні завдяки накопиченому багажу знань. Проте у міру ускладнення завдань починаються труднощі:

• неорганізованість;

• несподівано низька успішність;

• проблеми в спілкуванні з однолітками і вчителем;

• порушення правил поведінки в школі через невміння організувати свої дії.

Потрібно допомогти дітям вчасно подолати вербалізм. Починати корекцію треба з того моменту, коли корисні «дитячі» знання вже не привертають дитини і утворилися «порожнечі» в розвитку.

Звертайте увагу на розвиток образного мислення — конструюйте, малюйте, ліпіть з пластиліну. Корисно грати в логічні ігри і головоломки, в сюжетні ігри. М’яко притримуйте мовний потік дитини і стимулюйте її продуктивні дії: «Потім розповіси, як зайчик гризтиме морквину, спочатку її треба зліпити».

Не можна лаяти за балакучість, навпаки, хваліть за те, що малюк красиво говорить, відзначайте успіхи в інших областях — кожен малюнок і виріб.

Для школярів методи корекції мають бути більш «дорослими», до того ж дитина вимушена посилено займатися навчанням. Корисно звернутися до психолога за консультацією.

Write a comment

Comments: 0

Новини

Вакантні місця для майбутніх першокласників

Золотобалківський ліцей Новоолександрівської сільської ради оголошує набір здобувачів освіти до 1 класу на 2024 - 2025 нр. Вчителі використовують сучасні освітні технології інформаційно-комунікативного навчання та ефективні форми і методи ведення уроків. Заяви приймаються до 31 травня 2024 року. Звертатись за телефоном 0671277247 Вікторія Раєнко, директор. Електронна пошта   zolotashcola13@ukr.net

Зайдіть за посиланням та заповніть анкету https://forms.gle/2X8ER1AYvNLZysHU8

У Золотобалківському ліцеї наявні вакантні місця для здобувачів освіти в 1-11 класах.

Запрошуємо всіх бажаючих навчатись у  Золотобалківському ліцеї Новоолександрівської сільської ради

http://www.la-strada.org.ua/

Національна дитяча"гаряча лінія"

Наша школа нагороджена дипломом  серед сільських шкіл у Конкурсі на кращий веб-сайт закладу освіти

Сайт учителя світової літератури

Раєнко В.І.

raenkovita.jimdo.com

Адреса:

вул. Шкільна, 13

с. Золота Балка

Бериславський район

Херсонська область.

74214